Už mi to nemyslí

Nesnáším tuhle větičku. Slyším jí neustále od dětí, od vnoučat, od přátel, od kolegů v práci, od obchodních partnerů, v obchodě, na poště, na úřadě, u lékaře, a v neposlední řadě si to říkám já sama ☹. Někdy musím jen tak „vyběhnout do obchodu, někdy se musím protáhnout, někdy musím na procházku, někdy oběhnout blok, někdy prochodit les nebo přeplavat rybník… Ale musím se zkrátka hýbat nebo bych se zbláznila 😊.
Pohyb a sport nemusí tedy dle mého příkladu znamenat „jen“ pozitivní ovlivnění našeho myšlení a přemýšlení, ale jak jsme se už v mnohých článcích a chytrých knihách dozvěděli, vhodný sport má neuvěřitelné množství výhod a pomáhá nám udržet/zlepšit svou fyzickou kondici, zhubnout, zpevnit svalstvo a celý opěrný a pohybový systém. Správným cvičením můžeme zabránit lecjaké bolesti v zádech nebo svalech, uvolnit své tělo např. z dlouhého sezení u počítače, nad knihou, u šicího stroje, ale i stání u vaření.
Musím se fakt víc hýbat… Jsem už zasloužilá ….tnice a odchází mi nejen mozkové buňky ale i svalstvo (nevím kam jdou, když by jim mohlo být u mě tak dobře 😊). Každý z nás však ví, že pravidelný pohyb dokáže snižovat hladinu cholesterolu v krvi a může účinně zabránit rozvoji kardiovaskulárních a civilizačních onemocněních. Je tedy pravděpodobné, že po kvalitním a pravidelném cvičení, běhání, jízdě na kole, plavání nebo po jakémkoliv dalším sportu necítíme jen fyzické zlepšení, ale i psychické. Hlavním důvodem může být lepší okysličování mozku v důsledku lepšího dýchání, které při sportu jednoznačně potřebujeme.
Pro ty, co běhání mají za sprosté slovo, může být uklidňující, že i pravidelné vycházky do přírody, rychlá chůze po ulici nebo jen protažení těla, může být velmi prospěšné pro naše myšlení. Dokážeme pak lépe zvládat stres, dochází k posílení paměti, zvyšuje se inteligence a uvolňuje se z nás napětí, které se v nás mnohdy zbytečně ukládá. Když prý člověk sportuje, lépe a rychleji se vytvářejí nové mozkové buňky a pohyb nejspíš posiluje paměť víc než cokoli ostatního.
POZOR: Když sportujeme, neznamená to, že jsme chytřejší nebo inteligentnější, ale znamená to, že náš mozek je lépe „optimalizován“ pro učení, díky výše zmíněnému okysličování mozku. 😊
Všimli jste si někdy, že po nějaké době v posilovně nebo po hodince u squashe, vás najednou všechna nahromaděná agresivita přešla? Nebo, že stresující den v práci dokáže úplně změnit myšlenky a procházka při cestě z práce, po práci, před spaním může dělat zázraky? Skvěle se při tom nabudíte, zapomenete na stres, srovnáte si myšlenky a další den to bude lepší.
Co se týká dnešního fenoménu - hraní her na počítači nebo herních automatech, tam si myslím, že fyzická aktivita jednoznačně pomáhá. Vždyť sport je taky „hra“. Vzniká tolik potřebný adrenalin, který si hazardní hráči tímto nevhodně nahrazují.
Stačí tedy velmi málo – začít s nějakou pravidelnou pohybovou aktivitou, třeba jako já teď – sportovní chůzí si jdu si uvařit kafe 😊